Makaron w sosie kurkowym

Papardelle z kurkami

Udało się w końcu znaleźć kurki. Miła pani z warzywniaka wygrzebała mi końcówkę kurkowych zasobów i dała na kredyt - pełnia szczęścia. A potem nogi zawiodły mnie jeszcze do Lidla, a tam - bogactwo! Bizancjum! Kurkami sypnęli. Uszczęśliwiona zakupiłam dwa opakowania, czyli w sumie przytargałam do domu gdzieś z 600g. Nie przetrwały nawet dwóch dni ;) 
Najpierw tak jak zawsze jemy z tatą - podsmażone na maśle, tylko z kromką chleba. A jak zaspokoiłam pierwszy kurkowy głód, zrobiłam makaron z kurkowym sosem. Świetnie mi idzie ta dieta, wróżę sobie pełen sukces.


Kurki na maśle



Makaron w sosie kurkowym

Składniki (2-3 porcje)

250g świeżego makaronu papardelle (lub innego, co kto lubi)
ok. 350-400g kurek (jeśli lubicie na bogato)
1 cebula
2 łyżki masła
100-150ml śmietanki 30%
kilka nitek szafranu (opcjonalnie)
2-3 łyżki sosu sojowego
kilka gałązek tymianku
pół łyżeczki skórki z cytryny
parmezan
sól, pieprz

Jak to zrobić?

Kurki dokładnie wypłukać i oczyścić. Najlepiej wrzucić je do dość głębokiej miski z zimną wodą i dać im trochę popływać, mieszając kilka razy - większość brudu opadnie na dno, potem przejrzeć i doczyścić co trzeba, większe krojąc na pół. 
Nastawić wodę na makaron. Kurki podsmażyć na maśle, w dwóch turach żeby nie udusiły się w nadmiarze wody. Każdą porcję smażyć na sporym ogniu do odparowania wody, wtedy posolić i smażyć mieszając jeszcze 2 min. Przełożyć do miski. Na patelnię po kurkach wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i delikatnie podsmażyć, aż się zeszli. Zmniejszyć ogień i dorzucić kurki. Dodać śmietankę i doprawić sosem sojowym i skórką z cytryny. Dodać listki tymianku i opcjonalnie szafran, zalany wcześniej gorącą wodą. Sos doprawić solą i pieprzem i delikatnie podgrzewać, w tym czasie gotując makaron (świeży makaron gotuje się ok. 3 min, jeśli używasz suchego z paczki - wstaw go wcześniej). Jeśli lubisz (a kto nie lubi?), na wierzch zetrzyj trochę parmezanu.


Papardelle z kurkami
Papardelle z kurkami
Bardzo słuszna porcja lunchowa


0 komentarze: